طرح ارزیابی صلاحیت حرفه ای معلمان (اصلح)
مطابق سند تحول بنیادین و منشور فرهنگی و اجتماعی ماموریت دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک نهاد ماموریت گرا،تربیت معلمانی در طراز جمهوری اسلامی ایران و برخوردار از صلاحیت ها و شایستگی های عمومی و حرفه ای است.معلمانی که بتوانند مطابق معیارهای نظام نسبت به تربیت دانش آموختگان در هر یک از حوزه ها و ساخت های شش گانه تربیتی بطور متعادل و هماهنگ عمل نمایند.
بر این اساس تدوین شاخص ها و نشانگرهایی که بتواند ضمن سنجش هر یک از فعالیت ها و مولفه های مورد نظر انگیزه لازم و کافی را برای کسب شایستگی ها و ارتقای صلاحیت های معلمی ایجاد نماید، ضروری است.
از این منظر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مبتنی بر انجام امور خودانگیخته و داوطلبانه به عنوان یکی از محورهای مکمل در نظام تربیتی قابل طرح است.
لذا معرف ها و شاخص های فرهنگی و اجتماعی به منظور شفاف سازی و ارزیابی دقیق تر و رعایت آن در کارنامه صلاحیت های حرفه ای معلمی (اصلح)بیان می شود:
معرف های کلی:
الف:عضویت و مشارکت در انجمن های علمی
ب:باشگاه های پژوهشی
ج:عضویت و مشارکت در کانون های دینی،فرهنگی،هنری و ادبی و هیات مذهبی
د:عضویت و مشارکت در تشکل های اسلامی
ه:فعالیت در امور دینی،اخلاقی و اعتقادی و برگزاری مراسم و ایام ا..
و:برپایی کرسی های آزاداندیشی
ز:مسئولیت های دانشجویی
ح:دوره های آموزشی،پژوهشی،مهارتی،فرهنگی،دینی و سیاسی
ط:شرکت در جشنواره ها و فعالیت های مربوطه
ی:فعالیت در نشریات دانشجویی
ک:شرکت در برپایی اردوها
جهت کسب اطلاعات بیشتر از موارد جزئی معرف ها به واحد فرهنگی پردیس مراجعه نمایید.
ضمنا عملکرد فرهنگی و اجتماعی طرح اصلح 200 امتیاز برای فرهنگی می باشد.